Förskoleklass Hösten 2024

Välkommen till Strömsbergs Friskola och Förskoleklassen hösten 2024

För dig som har ett barn som kommer ta ett stort steg i livet – nämligen att börja i Förskoleklass så är det viktigt att du väljer skola med omsorg!

Vi har några  platser kvar vid vår förskoleklass som börjar hos oss till hösten 2024.

Strömsbergs Friskola är en liten personlig skola med fokus på att varje elev skall synas och komma till sin rätt. Vi bedriver undervisning i åldersintegrerade klasser vilket innebär flera årskurser i samma klass så att äldre och yngre barn möts på ett naturligt och utvecklande sätt.

För oss vid Strömsbergs Friskola är närheten till naturen en viktig del av helheten, skolan har tillgång till skolskog, stora ytor och lekplatser, egen park, grillplatser och idrottshall.

Vid vårt fritidshem jobbar fritidspedagoger, lärare och rektor sida vid sida för att skapa de bästa förutsättningarna för en bra skoldag. För att underlätta för dig så har vi även egen skolskjuts till och från skolan på morgonen och eftermiddagen – anpassat till vistelsetiden vid vårt fritidshem.

Är du nyfiken på oss?

Kontakta oss om du vill komma på besök!

Tveka inte att kontakta oss om du vill komma på besök och se hur vi har det. Det gäller oavsett om du har barn som skall börja i förskoleklass till hösten eller om du bara är nyfiken på hur vi arbetar. Vi kommer att återkomma med inbjudan till öppet hus och andra tillfällen att besöka oss och se hur vi har det.

Ring oss på 0455-250 90 eller mejla på info@stromsbergsfriskola.se

Håll även koll på vår Facebook-sida  – facebook.com/stromsbergsfriskola/ för de senaste uppdateringarna om vår verksamhet.

Var finns vi?

Varför ska jag välja att låta mitt barn gå vid Strömsbergs Friskola?

Om du söker en mindre och personlig skola med mycket kärlek och omtanke samt närhet till djur och natur så är Strömsbergs Friskola det rätta för dig!

Tveka inte – ansök till vår skola nu – fyll i din ansökan här

Eller kontakta oss om du vill veta mer.

Dela med dina vänner